12 januari 2021

Dentician in de kijker: CADCAM-tekenaar Mario

Laat je een vaste constructie door ons uitwerken, dan is de kans groot dat het ontwerp via Mario's begaafde handen passeert.

Een blok graniet, maar tegelijkertijd ook een gepolijste diamant. Beter kunnen we onze CADCAM-designer Mario niet omschrijven. Laat je een vaste constructie door ons uitwerken, dan is de kans groot dat het ontwerp via zijn begaafde handen passeert. We laten je kennismaken met deze op en top professional.

“Ik moest niet lang twijfelen”

Al op zijn 17e zette Mario zijn eerste stappen in de dentale wereld. Meteen na de schoolbanken volgde een tweejarige tandtechnische opleiding bij een labo. Dat labo zou 17 jaar lang zijn werkgever worden.

“Die tijd valt niet meer te vergelijken met hoe het er vandaag aan toe gaat. Van digitale werkprocessen was er lange tijd geen sprake. Pas tijdens de laatste jaren leerde ik kennis maken met het hele CADCAM-gebeuren.”

“Maar ik voelde wel al meteen dat ik een aanleg had voor digitaal tekenwerk. Toen Intellident iemand zocht om hun team te versterken, moest ik niet lang twijfelen. Ik kende hen al goed en wist dat ze volledig klaar waren voor de digitale toekomst.”

“Mijn eigen visie leren ontwikkelen”

Bij Intellident is Mario dé specialist in het tekenen van vaste metalen structuren voor brugwerk. “Ik denk dat mijn ervaring als klassieke tandtechnieker hier zeker van pas komt. Doordat ik vroeger dagelijks met mijn handen werkte, weet ik altijd precies waar ik moet zijn. Ik heb zo mijn eigen visie leren ontwikkelen en dat geeft me een pak extra inzichten.”

“En bij een bedrijf als Intellident heb je dat zeker nodig. De stukken zijn vaak best complex en dan is die ervaring cruciaal om oplossingen steeds op een snellere en betere manier uit te werken. Zodat zowel de klant als de patiënt helemaal tevreden zijn.”

“Met het team meegroeien”

Intussen werkt Mario al zo’n vijf jaar bij ons. Misschien krijg je hem ooit wel eens aan de lijn? “In principe komt de klant bij ons binnen via het centrale contactpunt. De grootste vragen of problemen kunnen zij meestal al wel oplossen. Is er toch nog iets onduidelijk voor de klant? Dan zet ik met de klant nog de laatste puntjes op de ‘i’.”

“Het belangrijkste blijft dat de klant ons snel en efficiënt kan bereiken en zijn case van dichtbij kan opvolgen. En dat we voor alle oplossingen blijven openstaan, dat we blijven meedenken met klant en patiënt. Want dat is onze grootste sterkte.”

Wil je onze designers aan het werk zetten?

Heb jij een case die op het lijf geschreven is van onze denticians? Dankzij een up-to-date database met meer dan 20 jaar aan dentale componenten stellen we een oplossing voor die zowel visueel, comfortgewijs als budgettair op het lijf is geschreven van je patiënt. En die jou een toegankelijke behandeling garandeert.

Meer weten over onze CADCAM-afdeling? Bezoek onze pagina of neem contact met ons op en stel ons jouw vraag of maak een afspraak met onze denticians.